Transkrypcje

Mimo coraz lepszych narzędzi do rozpoznawania mowy nadal jest zapotrzebowanie na transkrybentów.

Każdy tekst wymaga poprawek – dostawienia przecinków, weryfikacji nazwisk i nazw własnych oraz poprawienia oczywistych błędów. I tu wkraczam ja!

Mniej więcej od 2017 roku co roku świat marketingu powtarza „Ten rok będzie rokiem video”. I faktycznie słowo pisane w dużej mierze zostało zastąpione formami video, ale szybko okazało się, że większość z nas relacje na IG ogląda jednak z napisami. Że są wśród odbiorców treści również osoby niesłyszące (to jasne, to całkiem spory procent społeczeństwa). I że wielu z nas lepiej przyswaja treści (również seriale na Netflixie), jeśli jednocześnie może śledzić tekst. 

Dlatego wciąż jest zapotrzebowanie na transkrypcje oraz napisy. 

Cennik transkrypcji

Czy jako twórca potrzebujesz transkrybenta?

  • Tak, jeśli publikujesz filmy na YouTube. Nie wykluczaj osób niesłyszących i tych, które z jakiegoś powodu nie mogą oglądać Twoich filmów z dźwiękiem. 
  • Tak, jeśli nagrywasz podcast. Podcasty są świetnym źródłem wiedzy, ale jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, bym szukała jakiejś informacji w sieci i dostała w wynikach wyszukiwarki link do podcastu. Dlatego jeśli z Twoich odcinków wręcz wylewają się przydatne wskazówki, pomyśl o zamieszczeniu transkrypcji (albo rozbudowanego artykułu) na swojej stronie internetowej, by trafić do nowych odbiorców. 
  • Tak, jeśli tworzysz kursy online. Wychodząc naprzeciw swoim kursantom, poza materiałami audio lub video zapewnij im również transkrypcje. Jeśli będą potrzebowali szybko przypomnieć sobie jakąś informację, nie będą musieli oglądać ponownie całego filmu, tylko użyją ctrl+F. 
  • Tak, jeśli masz platformę subskrypcyjną. Znam kilka platform, kursów, które miały być dożywotnio, aż do śmierci założyciela, a zostały zamknięte po roku czy dwóch. Moim zdaniem uczciwym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji zapewnienie kursantom możliwości pobrania wszystkich materiałów. Pewnie nie chcesz udostępniać np. nagrań swoich webinarów (wątpię, czy na taką opcję zgodziliby się również zapraszani eksperci) – i tutaj warto zadbać o transkrypcje. 


Brzmi dobrze – co teraz?

Email

Prześlij mi link do materiału najpóźniej na tydzień przed planowaną datą publikacji. 

Wystarczy link do filmu na YouTube. Inne nagrania możesz przekazać za pomocą WeTransfer.

kontakt@olabarszcz.pl

Spotkanie

Wolisz się spotkać i omówić szczegóły? Kliknij w przycisk poniżej i wybierz termin konsultacji.

Jeśli nie znajdziesz dla siebie terminu, napisz maila.